wtorek, 20 września 2011

Drewniane zabawki

Pierwszą drewnianą zabawką bawiłam się w przedszkolu. Były to klocki z literkami. Lubiłam je, ich kształt i delikatność, estetykę. Kiedy mój synek kończył dwa lata dostał od moich przyjaciół drewniany pociąg. Drugi synek dostał wielką tubę klocków od cioci. Sama kupiłam układanki drewniane i mule. Szczerze powiedziawszy wolę te zabawki niż plastikowe. Nie tylko dlatego,  że są estetyczniejsze niż plastik ale i wytrzymalsze, ekologiczne,starczają na dłużej, prawie niezniszczalne :) Chłopcy plastikowe zabawki niszczą w zastraszającym tempie. Drewniane zabawki tak szybko nie schodzą z tapety.
Parking plastikowy przeżył w całości miesiąc. Nie wiadomo jeszcze czy nie został zrobiony ze szkodliwego tworzywa. Zupełnie się nie opłacało tego plastiku kupować.
Znalazłam w sklepie akuku taki:


A to jest absolutny hit dla Adasia, już nie mówię o chwili ciszy dla mnie :)


Adam bawił się w Hula Parku takimi:


Na blogu:  http://akuku-akuku.blogspot.com/ przeczytałam artykuł, z którym w pełni się zgadzam. Zostały tam wyszczególnione ważne zasady mądrego dobierania i kupowania zabawek.
Trzeba pamiętać, że reklamy często są przekoloryzowane i nie świadczą o jakości rzeczy. Zabawki, szczególnie dla maluszków muszą być bezpieczne, łatwe w utrzymaniu czystości. Trzeba się zastanowić przy zakupie czy ta zabawka nie stanie się zbędnym meblem czy odpadem po jednym dniu zabawy. Dobre zabawki rozwijają, uczą. Wykonane są porządnie i są oznaczone atestem bezpieczeństwa.

A to prezent dla Adasia od cioci Madzi:


2 komentarze:

  1. Już zapisujemy sobie tą notkę, jako notke konkursową. Muszę stwierdzić, że jej poziom jest wysoki. Gratulujemy i życzymy powodzenia ;))

    Akuku

    OdpowiedzUsuń